Reportaż. Literatura źródłem informacji o łamaniu praw człowieka.

Reportaż. Literatura źródłem informacji o łamaniu praw człowieka.

W klasach trzecich przeprowadzono lekcję biblioteczną poświęconą literaturze faktu, we współpracy z nauczycielami języka polskiego. Lekcja składała się z w dwóch części, w trakcie pierwszej  młodzież poznawała najważniejsze informacje o literaturze faktu, przedstawicieli polskiego reportażu i sylwetkę tegorocznej laureatki Nagrody Nobla. Jednak przez większą część lekcji młodzież słuchała fragmentów książek wybranych z zasobów biblioteki, traktujących o przypadkach łamania praw człowieka. Oprócz literatury faktu podejmującej tematykę obozów koncentracyjnych z czasów II wojny św., licealistom rekomendowano m. in. pozycje „Kambodżańska odyseja”, „Zupa z trawy. Dziennik z chińskiego gułagu” czy „Lalki w ogniu. Opowieści z Indii”. Każdy przeczytany urywek uzupełniano krótką dygresją historyczną, osadzającą w czasie i miejscu dany tekst, stąd informacje o reżimie Pol Pota i Czerwonych Khmerach, Mao Tse-tungu, Rudolfie Hoessie.